ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تحولات اوکراین| امکان استقرار نیروهای اروپایی در اوکراین اروپا

تحولات اوکراین| امکان استقرار نیروهای اروپایی در اوکراین
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - بررسی امکان اعزام نظامیان کره جنوبی به اوکراین، تلاش زلنسکی برای درگیر کردن ناتو با روسیه، علت سفر رئیس پنتاگون به کی‌یف، وام 2.26 میلیارد پوندی انگلیس به اوکراین و تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه معتقد است که باید به مسئله استقرار نیروهای بازدارنده غیرهسته‌ای در خاک اوکراین پرداخته شود.
وی شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «تصور کنید که آتش‌بس یا توافق صلحی به‌دست آید. خواهید دید که مسئله استقرار نیروهای بازدارنده غیرهسته‌ای در اوکراین برای مقابله با تهدیدات جدید از سوی روسیه به‌وضوح موضوعی است که باید هم‌اکنون به بررسی جزییات آن پرداخته شود.»
لوکورنو همچنین اشاره کرد که «طرح پیروزی» ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حاوی چندین نکته جالب است که شایسته بررسی هستند.او مدعی شد که «اراده‌ لازم برای اقدامات سیاسی» از سوی طرف اوکراینی مشاهده می‌شود. وزیر دفاع فرانسه در عین حال اعتراف کرد که در نهایت اوکراین ناچار خواهد شد گفت‌وگو با روسیه را از سر بگیرد.
در این رابطه، کِنِت واینستین، سفیر سابق ایالات متحده در ژاپن و کارشناس مؤسسه هادسون آمریکا، در گفت‌وگو با روزنامه "پولیتیکو" تاکیدکرد که کشورهای اروپایی باید پس از توقف درگیری‌های نظامی در اوکراین، نیروهای حافظ صلح به این کشور اعزام کنند. وی توضیح داد: «برای دولت‌های اروپایی بسیار مهم است که به اوکراین تضمین‌های امنیتی جدی ارائه دهند. اگر منطقه‌ای غیرنظامی میان اوکراین و روسیه ایجاد شود، من پیشنهاد می‌کنم نیروهای اتحادیه اروپا در آنجا مستقر شوند، نه نیروهای ناتو یا آمریکا. این اقدام پیام روشنی ارسال خواهد کرد. اروپا از این طریق نشان خواهد داد که آماده پذیرش ریسک‌های جدی برای حفاظت از اوکراین است.»
علاوه بر این، "پولیتیکو" اظهارات یک نماینده پارلمان اروپا از حزب مردم اروپا که نامش فاش نشده را نیز نقل کرد که با اعزام نیروهای اروپایی به اوکراین پس از پایان درگیری‌ها موافقت کرده است.
در اوایل سال 2024، ایده‌ای مبنی بر اعزام نیروهای ناتو یا اتحادیه اروپا به اوکراین، حتی قبل از پایان درگیری‌ها در غرب مطرح شد. رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، چندین بار درباره این امکان صحبت کرده بود. با این حال، این پیشنهاد در برخی کشورها از جمله ایالات متحده، آلمان و بریتانیا مورد حمایت قرار نگرفت. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز در ماه می چنین اقدامی را بسیار خطرناک توصیف کرد.
در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به نهصد و هفتاد و دومین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:
******
امکان اعزام کارشناسان نظامی کره جنوبی به اوکراین به دلیل حضور نیروهای کره شمالی
خبرگزاری NewsPim صبح امروز با استناد به منابع خبری خود در سازمان اطلاعات کره جنوبی گزارش داده است که مقامات سئول در حال بررسی امکان اعزام کارشناسان نظامی آشنا به تاکتیک‌های نیروهای کره شمالی به اوکراین هستند. ظاهراً این تصمیم به دلیل اطلاعات اتخاذ شده مبنی بر حضور نظامیان کره شمالی در روسیه گرفته شده است.
این کارشناسان قرار است اطلاعات جمع‌آوری‌شده درباره اصول عملکرد واحدهای نظامی کره شمالی را به نیروهای نظامی اوکراین منتقل کنند و همچنین می‌توانند اطلاعات جدیدی از عملکرد نیروهای کره شمالی به دست آورند که برای کره جنوبی مفید خواهد بود.
در گزارش آمده است: «این کارشناسان می‌توانند اطلاعات ارزشمندی درباره تاکتیک‌ها، دکترین نظامی، عملکرد نیروها، روان‌شناسی و روحیه سربازان کره شمالی در اختیار اوکراین قرار دهند.»
علاوه بر این، کارشناسان کره جنوبی در صورت اسارت نیروهای کره شمالی، به‌عنوان مترجم فعالیت خواهند کرد و اگر هر کدام از سربازان درخواست پناهندگی کنند، به این فرایند رسیدگی خواهند کرد.
منبع این خبرگزاری اشاره کرد که تصمیم نهایی برای اعلام رسمی اعزام نیروها به اوکراین به موضع‌گیری رهبران سیاسی کی‌یف و سئول بستگی خواهد داشت.
احتمال ارسال تسلیحات کشنده از طرف سئول برای کی‌یف
علاوه بر این، چان هه گیو، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور ممکن است به دلیل همکاری نظامی بین روسیه و کره شمالی، ارسال تسلیحات کشنده برای ارتش اوکراین را مورد بررسی قرار دهد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات احتمالی سئول در واکنش به گزارش‌های تأیید نشده مبنی بر حضور نظامیان کره شمالی در اوکراین، گفت: «ما اکنون اقدامات روسیه و کره شمالی را به‌دقت زیر نظر داریم و بر این اساس احتمالاً گزینه‌های مختلفی را بررسی خواهیم کرد.»
روز گذشته دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که همکاری میان روسیه و کره شمالی علیه هیچ کشور ثالثی نیست. وی افزود، کره شمالی همسایه نزدیک و شریک روسیه است و همکاری میان دو کشور نباید نگرانی ایجاد کند.
پیش از این، مارک روته اعلام کرده بود که ناتو اطلاعاتی درباره مشارکت نیروهای کره شمالی در درگیری‌های اوکراین در اختیار ندارد.
کرملین: همکاری روسیه و کره شمالی علیه کشورهای ثالث نیست مدودف به اظهارات ترامپ درباره حمله به مسکو واکنش نشان داد
دمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که در صورت حمله آمریکا به مسکو، واشنگتن نیز ممکن است مورد حمله قرار گیرد.
مدودف در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، در گزافه گویی درباره روسیه زیاده‌روی کرده است. آیا او واقعاً درباره «حمله به مسکو» صحبت کرده بود؟ مسلماً نه.»
این مقام روس یادآور شد که ترامپ معمولاً در مذاکرات «کاملاً انعطاف‌پذیر» است. مدودوف افزود، مقامات آمریکایی به خوبی می‌دانند که در صورت حمله احتمالی به مسکو، واشنگتن هدف قرار گرفت.
پیش از این، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه‌ای با روزنامه "وال استریت ژورنال" مدعی شد که به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده بود که به مسکو حمله خواهد کرد. با این حال، ترامپ جزئیاتی از زمان یا شرایط این مکالمه ارائه نداد، با این حال تأکید کرد که روابط بسیار خوبی با پوتین دارد.
دیپلمات روس: زلنسکی تلاش دارد ناتو را به درگیری با یک قدرت هسته‌ای بکشاند
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل معتقد است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در تلاش است تا ناتو را وارد یک درگیری هسته‌ای کند. 
وی در نشست شب گذشته شورای امنیت درباره اوکراین گفت: «مشکل این است که رئیس‌جمهور فاقد مشروعیت اوکراین، که شکست‌های آشکاری را در میدان نبرد متحمل شده، اکنون آشکارا به‌دنبال کشاندن ناتو به یک درگیری مستقیم و غیرمستقیم با یک قدرت هسته‌ای بزرگ است.»
نبنزیا همچنین اشاره کرد که «تهدیدات هسته‌ای» زلنسکی با هیچ واکنش عمومی از سوی ایالات متحده و متحدانش مواجه نشده است. به گفته او، این امر «تأییدی بر حمایت غرب از هرگونه ماجراجویی و جنایت مقامات کی‌یف» است.
نماینده دائم روسیه تأکید کرد: «تمام این ماجراهای مرتبط با تهدیدات هسته‌ای از سوی زلنسکی، ما را مجدداً متقاعد می‌کند که تصمیم رهبری روسیه برای آغاز عملیات نظامی ویژه، که از جمله پس از تهدیدات مشابه هسته‌ای توسط مقامات اوکراینی اتخاذ شد، تنها تصمیم درست بوده است.»
این دیپلمات روس به آمادگی زلنسکی برای «فدا کردن جان تمامی اوکراینی‌ها به نفع منافع ژئوپلیتیکی غرب» اشاره کرده و افزود که زلنسکی همچنان به «فروش باقی‌مانده ثروت‌های طبیعی اوکراین» و «استفاده از شهروندان این کشور به‌عنوان نگهبانان امنیت اروپا به جای نیروهای آمریکایی» ادامه می‌دهد. نبنزیا همچنین تأکید کرد که عضویت اوکراین در ناتو در هر شکلی برای روسیه غیرقابل‌پذیر است و نمی‌تواند بخشی از هیچ طرح صلح یا ابتکار میانجی‌گری باشد.
سفر اعلام نشده رئیس پنتاگون به کی‌یف
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز دوشنبه در یک سفر اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد. روزنامه "وال استریت ژورنال" این خبر را منتشر کرده و یادآور شد که آستین قصد دارد در جریان این سفر با ولودیمیر زلنسکی و رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین دیدار کند. همچنین یادآوری شده که هدف از این سفر، به نمایش گذاشتن تعهد واشنگتن به حمایت از کی‌یف پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در اوایل نوامبر است. با این حال، در این گزارش آمده است که رئیس پنتاگون در این دیدار به مقامات کی‌یف اجازه استفاده از تسلیحات دوربرد برای حمله به عمق خاک روسیه را نخواهد داد.
مقام روس: آستین برای ارزیابی وضعیت زلنسکی به کی‌یف رفته است
رادیون میروشینک، نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که لوید آستین، رئیس پنتاگون، برای ارزیابی وضعیت ولودیمیر زلنسکی به کی‌یف سفر کرده است.
این دیپلمات روس گفت: «به نظر می‌رسد که آستین به کی‌یف آمده تا وضعیت زلنسکی را ارزیابی کند، بی‌ پایه و اساس بودن درخواست‌های او برای ارسال تسلیحات نظامی بیشتر را توضیح دهد و از بروز شگفتی‌های جدید پیش از انتخابات جلوگیری کند. تعهدات بیش از حد در برابر کشورهای ثالث، عاملی نیست که رأی‌دهندگان را به حمایت از یک نامزد خاص ترغیب کند.»
وی افزود که آستین تلاش کرد تا «از اظهارات غیرمنطقی و هزینه‌های گزاف» در سخنان زلنسکی بکاهد، زیرا چنین اظهاراتی «موجب نگرانی مالیات‌دهندگان آمریکایی» می‌شود و در روند انتخابات حزب دموکرات ایالات متحده اختلال ایجاد می‌کند.
آلکسی چپا، معاون اول رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه نیز این سفر اعلام‌ نشده را با وضعیت دشوار نیروهای مسلح اوکراین در جبهه‌ها مرتبط دانسته است.
اختصاص 2.26 میلیارد پوند از سوی انگلیس به اوکراین در قالب وام G7 تحت دارایی‌های روسیه
انگلیس 2.26 میلیارد پوند به اوکراین در قالب وامی تحت دارایی‌های روسیه اختصاص خواهد داد. در بیانیه منتشره در این زمینه در وب‌سایت دولت بریتانیا آمده است: «اوکراین برای خرید تجهیزات نظامی مورد نیاز خود تأمین مالی اضافی دریافت خواهد کرد. صدر اعظم امروز اعلام کرد که دولت بریتانیا وام اضافی 2.26 میلیارد پوندی را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.»
گفته شده که این بودجه بخشی از وام گروه G7 است که از محل درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدودشده روسیه بازپرداخت خواهد شد. مجموع ارزش این وام 50 میلیارد دلار اعلام شده است.
چند روز قبل، گزارش شده بود که ایالات متحده نیز آماده است تا 20 میلیارد دلار در قالب وام G7 به اوکراین ارائه دهد. این وام نیز از محل درآمد دارایی‌های مسدودشده روسیه بازپرداخت خواهد شد. علاوه بر این، 20 میلیارد دلار دیگر از این وام توسط کشورهای اتحادیه اروپا و 10 میلیارد دلار باقی‌مانده توسط بریتانیا، کانادا و ژاپن تأمین خواهد شد.
جزئیات بسته پانزدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه
نشریه "پولیتیکو" فاش کرده است که ممنوعیت صادرات منابع انرژی روسیه محور اصلی بسته پانزدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه خواهد بود. 
در این گزارش آمده، اروپا قصد دارد محدودیت‌های بیشتری بر تأمین گاز روسیه به کشورهای عضو اتحادیه اعمال کند و همچنین تحریم‌های جدیدی علیه ناوگان تانکری روسیه که در حمل‌ونقل منابع انرژی فعالیت دارد، وضع نماید.
به گفته منابع خبری "پولیتیکو"، نمایندگان مجارستان از تصویب این تحریم‌های جدید حمایت نمی‌کنند که این امر وضعیت را پیچیده کرده است. همچنین برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از افزایش صادرات منابع انرژی روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند.
کارشناسان بین‌المللی در زمینه تحریم‌ها معتقدند که علی‌رغم فشارهای کشورهای اروپایی، روسیه همچنان به‌خوبی در بازار انرژی جهانی فعالیت می‌کند.
ابراز تردید سفیر روسیه درباره نقش میانجی‌گری ایرلند در بحران اوکراین
یوری فیلاتوف، سفیر روسیه در ایرلند، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دوبلین هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل برای ایفای نقش میانجی در حل‌وفصل بحران اوکراین به طرف روسی ارائه نکرده است.
او گفت: «ایرلند به‌طور اصولی نمی‌تواند میانجی باشد، زیرا در این درگیری به‌طور افراطی از یک طرف حمایت می‌کند. من حتی به‌طور بالقوه نیز چنین نقشی برای ایرلند نمی‌بینم.»
سفیر روسیه با اشاره به اینکه با وجود اعلام بی‌طرفی نظامی از سوی ایرلند، این کشور در سایر زمینه‌ها حمایت کامل خود را از کی‌یف اعلام کرده است، افزود: «اینکه آن‌ها تحت پوشش بی‌طرفی در کمک نظامی به کی‌یف مشارکت نمی‌کنند، تنها به این معنی است که تلاش می‌کنند این عدم مشارکت را با اقدامات دیگر در مسیرهای ضدروسی، از جمله استفاده از سازوکارهای حقوقی بین‌المللی و تبلیغات، جبران کنند.»
فیلاتوف همچنین اعلام کرد که 1.9 میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه در ایرلند مسدود شده است. با این حال، وی تأکید کرد که این مبلغ شامل دارایی‌های حاکمیتی روسیه یا دارایی‌های بانک مرکزی نمی‌شود. به گفته او، با توجه به سیاست نظامی بی‌طرف ایرلند، استفاده از دارایی‌های مسدودشده برای ارسال تسلیحات کشنده به کی‌یف بعید به نظر می‌رسد.
این دیپلمات روس یادآور شد که مسکو علاقه‌ای از سوی دوبلین برای ازسرگیری گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور مشاهده نمی‌کند. وی تأکید کرد: «تمام روابط روسیه و ایرلند به ابتکار دوبلین، که سیاستی تهاجمی علیه روسیه دنبال می‌کند، به حال تعلیق درآمده است. با این حال، روابط دیپلماتیک میان دو کشور همچنان حفظ شده است.»
تحولات اوکراین| لاوروف: تهدید غرب علیه روسیه بی‌فایده استتحولات اوکراین|استقبال سرد غرب از «طرح پیروزی» زلنسکیتحولات اوکراین| آمریکا از امکان پیروزی کی‌یف ناامید شده است انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1239962/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشست اضطراری اتحادیه عرب برای بررسی جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی

لکسوس ES200 وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل 2025 در ایران

غرفه اسرائیلی‌ها در نمایشگاه نظامی ژاپن تعطیل شد (ویدئو)

جنگنده اف-35 آمریکا برای نخستین بار روی ناو بالگردبر «کاگا» ژاپن فرود آمد

زمان پخش زنده رئال مادرید و دورتموند از کانال 3 + TV و پخش آنلاین

برتری 1-0 بایرن مونیخ مقابل بارسلونا با تک گل اشتفان افنبرگ در لیگ قهرمانان اروپا (1998/10/22)

سقوط نایب قهرمان اروپا به قعر لالیگا!

◄ حذف هما از پهنه آسمان یعنی وارد آمدن تیر خلاصی دیگر به زیر ساخت های کشور

نابودی صهیونیست حتمی است/ حمایت مالی بیش از 17 میلیارد دلاری آمریکا از اسراییل تا کنون

توصیه‌ای به پزشکیان درباره جزایر سه گانه: مردم را به تجمع دعوت کنید

هشدار ژنرال آمریکایی درباره وقوع جنگ در شرق آسیا

در هم شکستن سلطه غرب اولویت گروه بریکس

پس از اوپک آژانس بین‌المللی انرژی هم هشدار داد

عربستان در بزنگاه بریکس؛ بازی یک بام و دوهوای ریاض/ رمزگشایی از پافشاری روسیه برای عضویت پادشاهی

چین: نخست وزیر جدید ژاپن روابط خوبی را با ما شروع کرده است

ژنرال آمریکایی: از عهده یک جنگ دیگر برنمی‌آییم

قیمت امروز لیر ترکیه سه شنبه 1 آبان 1403

صادرات تولیدات خانگی از مشهد به امارات، کانادا، آلمان و چین

تاشوی هوشمند سامسونگ فقط برای چین و کره!

سامانه رادار جدید چین؛ شکارچی هواپیما‌های رادارگریز اف-22 (تصویر)

مراحل راه اندازی خط تولید و مونتاژ قطعات الکترونیکی از چین

قیمت نفت آرام گرفت / هر بشکه برنت چند؟

رئیس جمهور چین وارد کازان شد+ فیلم

این شهر حتی یک چراغ راهنمایی هم ندارد + فیلم

گفت‌وگوی روسای جمهور چین و روسیه

گوشی شیائومی 15 در گیک‌بنچ با تراشه اسنپدراگون 8 الیت و اندروید 15 مشاهده شد؛ عرضه نزدیک است

آن مرد آمد ؛ آن مرد از آفریقا آمد

امپراتوری که گوشتِ آدم می‌خورد!

رفت و آمد خودروهای فاقد مجوز در مرز دوغارون ممنوع است

واکنش کارشناسان به جایزه های انتخاباتی ایلان ماسک برای طرفداران ترامپ؛ جرم است و زندان دارد (فیلم)

هریس: ترامپ اوکراین را مجبور خواهد کرد تسلیم روسیه شود

قیمت جهانی طلا امروز 1403/08/01

بلینکن وارد سرزمین‌های اشغالی شد + فیلم

تمامی پایگاه‌های آمریکا در منطقه و تحرکات آنها را رصد می‌کنیم

عکسی که دنیای خفته را بیدار نکرد؛ تشابه وضعیت دختر فلسطینی با پسر ژاپنی

سرمقاله قدس/ بازخوانی ابعاد حقوقی مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه

بورس کانال دو میلیون واحدی را از دست داد

حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده اعلام شد

ناشران و مطبوعات، معاف از مالیات ماندند

معاون سازمان برنامه: قرار نیست ارز 28500 تومانی حذف شود

همه چیز درباره بودجه سال آینده؛ از افزایش حقوق‌ها تا قیمت نفت

نوشابه ایرانی خبرساز شد

قیمت امروز دینار عراق سه شنبه 1 آبان 1403

عملیات نیرو‌های عراقی علیه یک هدف مهم در «طبریا»

قیمت نفت امروز 1 آبان 1403

طالبان خواهان اشتراک در نشست بریکس هستند

کاهش فاصله دلار نیما و آزاد در دستور کار؛ گزارش سازمان بورس به رئیس‌جمهور

قرارنیست ارز28500تومانی حذف شود/ از حذف 4200 درس گرفتیم

قیمت دلار تا آخر سال تا چه رقمی می‌رسد؟

خودکفایی بیش از هزار مددجوی کمیته امداد در کردستان